Servicii dermatologice: Consultatii, tratament boli dermatologice; Electrocauterizare – papiloame si veruci; Dermatoscopie alunite; Excizie alunite; Biopsie pentru diferite afectiuni; Avulsie unghie; Injectarea cu acid Hialuronic; Injectarea cu toxina botulinica; Tratamentul ridurilor perioculare, glabelare, fruntii, nasului; Tratamentul transpiratiei excesive; Mezoterapia; BioNutrilift; Peelingul Chimic; Tratamentul cu Plasma IQ; Liftingul Facial cu fire bioresorbabile (PDO); Microdermabraziune; Infectii cu transmitere sexuala; Micoze cutanate si ale fanerelor; Viroze cutanate acute si cronice; Tumori cutanate; Cauterizari; Incizii; Excizii cu sutura; Unghii incarnate

Cum putem preveni caderea parului.

Cum putem preveni caderea parului.
Densitatea şi aspectul podoabei capilare este determinată în primul rând genetic şi hormonal. Seboreea, eczema scalpului, dieta şi anumite medicamente se numără printre factorii favorizanţi ai căderii părului.
Care sunt cele mai comune cauze din pricina cărora ne pierdem părul? Cât înseamnă zestre genetică când vine vorba de bogăţia podoabei capilare şi când ar trebui să ne îngrijorăm din pricina pierdeii ei? Dr. Roxana Cârnaru, medic specialist dermatologie, la Clinica Laurus Medical, oferă câteva lămuriri. „Firul de păr are un ciclu de evoluţie, trece printr-o fază de creştere – anagenă, una de stagnare/oprire a creşterii – catagenă şi una în care firele de păr cad – telogenă. În mod normal, 80-90% din firele de păr se află în faza anagenă şi 10-20% în faza catagenă şi telogenă“, afirmă specialistul. Atunci când suferim de anumite afecţiuni, firul de păr trece rapid din starea anagenă în faza telogenă, determinând pierderea vizibilă a firului de păr. Pierderea firelor de păr poartă numele de efluvium, iar absenţa vizibilă a acestora se numeşte alopecie. Când ar trebui să ne îngrijorăm cu privire la căderea părului „În medie, pierdem între 60 şi 100 de fire de păr/zi, cu variaţii individuale care ţin de gen, de vârstă, de moştenire genetică – şi sezoniere, toamna mai multe decât iarna. Firul de păr de la nivelul scalpului creşte cu 0,3 milimetri/zi sau 1centimetru/lună. Părul bărbaţilor creşte uşor mai repede decât al femeilor, dar foliculii de păr ai femeilor au cicluri de creştere îndelungate, explicând de ce părul femeilor este mai lung.“ Structura firului de păr, densitatea şi aspectul sunt determinate genetic, hormonal, dar şi dietetic, adaugă medicul dermatolog.
„Sarcina, malnutriţia, dietele, severe, starea post-febrilă, post-intervenţii chirurgicale, infecţiile severe, comorbidităţile – disfuncţia tiroidiană, anumite medicamente – citostatice, retinoizi, hipolipemiante, anticonvulsivante, betablocantele, hormonii, anticoagulante – şi factorii genetici influenţează căderea părului, uneori şi la 3 – 4 luni de la factorul declanşator“. Alopecia pote fi cauzată de anumite boli autoimune, psihice, de tracţiunea mecanică a firelor de păr, de infecţii micotice sau bacteriene, unele cutanate, altele cu transmitere sexuală, de tulburări hormonale şi de factori genetici „Uneori, conduita zilnică accentuează căderea părului: spălarea zilnică a părului, taparea lui, utilizarea dispozitivelor pentru ondulare sau îndreptare, decolorarea, permanentul chimic, expunerea excesivă la UV pentru că soarele deschide culoarea părului asemenea unui decolorant, îl slăbeste şi îl distruge, manevrarea brutal – uscarea părului cu multă căldură, periere agresivă, şampon nepotrivit, ştergerea agresivă cu prosopul, prinderea prea stransă a părului“, enumeră medicul specialist.
Cât contează moştenirea genetică Structura, densitatea şi aspectul firului de păr este determinat, printre altele, şi genetic. „Răspunsul foliculilor piloşi din unele arii ale scalpului la influenţele hormonale este determinat genetic, astfel încât după decada 3 – 4 la bărbaţi şi 5 – 6 la femei, căderea părului urmează un anumit tipar – uneori influenţat genetic. La bărbaţi pierderea progresivă a părului în ariile centrale şi fronto-parietale ale scalpului , iar la femei pierderea difuză în regiunea mediană a scalpului.“ Cum ne menţinem părul sănătos? „Trebuie să îl spălăm des dacă lucrăm outdoor, dar nici prea des, întrucât acesta poate deveni uscat prin pierdera uleiurilor naturale şi se poate deteriora. Şampoanele nu trebuie să conţină sulfaţi sau parabeni. Părul colorat necesită mai multă grijă şi produse special.“ Părul trebuie uscat în totalitate după spălare. „După spălare, pieptănaţi-vă părul cu un pieptene cu dinţii rari sau cu degetele. Folosiţi un prosop pentru uscare, apoi folosiţi un uscător de păr, dar cu setarea de warm şi nu de hot.“ Stylingul trebuie să fie minim. „Nu periaţi părul prea mult, întrucât va rupe vârfurile şi va distruge cuticula. Încercaţi să nu folosiţi pieptănături care fixează bine sau trage părul. Tundeţi-vă regulat părul.“ Dieta influenţează şi ea aspectul şi sănătatea firului de păr. „Mâncaţi sănătos pentru a oferi părului cantitatea necesară de nutrienţi. Staţi hidrataţi. Beţi cel puţin 8 pahare cu apă sau alte fluide, în fiecare zi, pentru a vă menţine corpul hidratat. Apa este cea mai bună alegere, dar puteţi, de asemenea, să vă hidrataţi cu ceai, cu suc şi cu alte băuturi. Îndepărtaţi stresul din viaţa dvs. Stresorii fizici şi psihici pot cauza pierderea părului.“

© 2019 Copyright by dermato-venerice.ro